oost-amerika-2017.reismee.nl

Florida Islamorada "The Keys"

Na ons vertrek van Captiva Island zijn we via de Everglades naar de Keys gegaan. Het was de bedoeling om in de Everglades een boottocht te maken met een airboot om alligators en dergelijke te spotten, maar ivm het slechte weer hebben we dit maar even overgeslagen. We zijn nog wel even gestopt om te kijken hoe het was, maar dit bleek al snel een slecht idee. Binnen een paar seconde wordt je omringd door agressieve muggen met maar één doel, mensenbloed opzuigen. Snel doorrijden maar.

In de loop van de middag aangekomen bij het hotel op Islamorada, een prachtig verblijf direct aan de zee en voorzien van een mooi zwembad. Wederom een prima kamer, hier vermaken wij ons wel.

De 1e dag zijn Thijs en Erwin naar Key West gereden, dit is het zuidelijkste puntje van Amerikaans grondgebied, en ligt maar 90 mile vanaf Cuba. En mooi dorpje aan het eind van highway 1. De cubaanse invloeden zijn hier in de bouwstijl duidelijk terug te vinden. Doordat dit een toeristische trekpleister is, is het aantal toeristen hier dus niet gering, in combinatie met hetb prachtiger weer is er besloten om snel te keren en terug naar het strand te gaan.

De 2e dag op Islamorada is het tijd om Kelly haar verjaardag kado ten uitvoer te brengen. Ze gaat zwemmen met dolfijnen, en omdat alleen best saai is, gaat Thijs mee. Het beloofd één van de hoogtepunten van deze reis te worden. Een prima park waar deze dieren verblijven is met trainers en programma ingericht op deze activiteit. Ze hebben een fantastische middag.

De 3e dag vertrekken we alweer vanaf de keys en gaan we naar onze laatste bestemming Miami Beach.